Όλα τα νομοσχέδια, πριν καν πάρουν την τελική μορφή και κυκλοφορήσουν, συνήθιζαν οι Υπουργοί παιδείας να τα στέλνουν στους προκατόχους τους. Επιτρέψτε μου, δεν είναι ούτε συμβουλή, ούτε παρένθεση να το κάνετε από εδώ και πέρα. Αν κάνατε και με το διάταγμα αυτό, το οποίο στηρίζεται σε ένα νόμο τον οποίο ξέρετε κάτω από ποιες συνθήκες ψήφισε η Βουλή. Αυτό το διάταγμα, θα περάσει μεν από το 5ο τμήμα στην εξέταση την πρόχειρη που εκ των πραγμάτων γίνεται εκεί. Αλλά φοβούμαι ότι θα έχει σωρεία δικών, στην διοικητική δικαιοσύνη μέχρι του Συμβουλίου της Επικρατείας, και θα βρίσκεται η πολιτεία, γενικότερα το Υπουργείο Παιδείας σε ανάλογη κατάσταση, την οποία έζησα εγώ ως Υπουργός Παιδείας όταν κλήθηκα να εφαρμόσω νόμο που δεν τον είχα εισηγηθεί μεν τον ν.1268 για τα πανεπιστήμια.
Τα παραπάνω είπε ο πρώην πρόεδρος της Βουλής Απόατολος Κακλαμάνης απευθυνόμενος στον υπουργό Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλο, κατά τη συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, επί του Σχεδίου Αθηνά.
«Πιστεύω ότι, είναι λάθος όλη αυτή η διεργασία» είπε ο κ. Κακλαμάνης και υπογράμμισε τα εξής:
Α. Θα πω ίσως, δεν προσφέρεται για ευθυμία το θέμα αυτό.
Β.Θα σας έβαζα άριστα στα προφορικά δεν ξέρω αν θα έκανα το ίδιο και στα γραπτά. Διότι, έχω υπόψη μου και το κείμενο του διατάγματος, έχω υπόψη μου παρεμβάσεις που έχουν γίνει από πλευρές, όχι πάντοτε άδολες ιδιαίτερα σε ότι αφορά τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.
Γ.Και θέλω να σας πω με όλη την καλή διάθεση, είναι προφανές ότι τα κριτήρια που θα τα χειροκροτούσε κάθε ένας, όλα αυτά που αναφέρατε και πολύ σωστά είπατε ότι παιδεία, είναι αυτοτελές αγαθό. Δεν είναι η παιδεία υπόθεση μόνο του πως ετοιμάζω κάποιον να είναι απλώς ένας στο τροχό της παραγωγή. Θα υπάρχει και ο ρόλος του για να θυμηθούμε την ταινία του Τσάρλι Τσάπλιν, όχι.
Δ. Αλλά αυτό το διάταγμα φοβούμαι, δεν θα λύσει το πρόβλημα διότι από το 1986 και μετά, ούτε ένας Υπουργός Παιδείας-γι αυτό στους ζώντες θα έπρεπε να το στείλετε για να το δουν- συνέπραξαν στην εικόνα αυτή, σπέρνοντας σε πόλεις και κωμοπόλεις τμήματα πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Αλλά, μια τέτοια κατάσταση όπως η κατάσταση της οικονομίας μας και του κράτους μας όπως έφτασε να λειτουργεί, δυστυχώς δεν αντιμετωπίζεται όσο και να το θέλουμε με ένα διάταγμα δεν γίνεται.
Ε.Η γνώμη μου είναι, να μην κάνετε το λάθος, θεωρώντας ότι το πήγαμε και στην Βουλή, συζητήθηκε στην αρμόδια Επιτροπή, πήραν μέρος μάλιστα και άλλοι Βουλευτές στην συζήτηση, άρα είμαστε εντάξει. Όσοι στο παρελθόν-και μιλάω εκ πείρας για λάθη δικά μου-σκεφτόμαστε έτσι, αντί να τρώμε όπως λέω καμιά δεκαριά προσχέδια και συνέχεια μέχρι να καταλήγουμε κάπου που τελικά ο πυρήνας μόνο θα είναι η άποψη η δική σας, όλα τα άλλα θα είναι άλλες απόψεις που θα έχετε ενσωματώσει.
Ζ. Δυστυχώς, πέρασα το ένα λεπτό, το ελάττωμα μου το γνωρίζουν και οι νέοι συνάδελφοι, αλλά πάντοτε με διάθεση ειλικρινή τοποθετούμε. Και σας λέω ότι περιπέτεια είναι αυτή, η οποία πρέπει να αποφευχθεί και μπορείτε. Παίρνοντας αυτή τη βασική αρχή των περιφερειών, να δείτε σε μια περιφέρεια τι υπάρχει; Να το συζητήσετε όχι μόνο με εμάς τους Βουλευτές. Και μέσα από το μερικό, που τοποθετούμεθα πολλές φορές, βγαίνει το συνολικό να μην αδικούμε αυτούς αν μιλάμε και λέμε, ας πούμε στην Λευκάδα που εγώ ως Υπουργός δεν έκανα κανένα τμήμα, τώρα όμως έχουν ήδη δύο τμήματα.
Η.Θέλω να πω, ότι δεν είναι κάτι κύριε Υπουργέ παρόλη την καλή διάθεση και την φιλοδοξία που έχετε ότι μπορείτε να το λύσετε δια την υπογραφή ενός διατάγματος.
Τα παραπάνω είπε ο πρώην πρόεδρος της Βουλής Απόατολος Κακλαμάνης απευθυνόμενος στον υπουργό Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλο, κατά τη συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, επί του Σχεδίου Αθηνά.
«Πιστεύω ότι, είναι λάθος όλη αυτή η διεργασία» είπε ο κ. Κακλαμάνης και υπογράμμισε τα εξής:
Α. Θα πω ίσως, δεν προσφέρεται για ευθυμία το θέμα αυτό.
Β.Θα σας έβαζα άριστα στα προφορικά δεν ξέρω αν θα έκανα το ίδιο και στα γραπτά. Διότι, έχω υπόψη μου και το κείμενο του διατάγματος, έχω υπόψη μου παρεμβάσεις που έχουν γίνει από πλευρές, όχι πάντοτε άδολες ιδιαίτερα σε ότι αφορά τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.
Γ.Και θέλω να σας πω με όλη την καλή διάθεση, είναι προφανές ότι τα κριτήρια που θα τα χειροκροτούσε κάθε ένας, όλα αυτά που αναφέρατε και πολύ σωστά είπατε ότι παιδεία, είναι αυτοτελές αγαθό. Δεν είναι η παιδεία υπόθεση μόνο του πως ετοιμάζω κάποιον να είναι απλώς ένας στο τροχό της παραγωγή. Θα υπάρχει και ο ρόλος του για να θυμηθούμε την ταινία του Τσάρλι Τσάπλιν, όχι.
Δ. Αλλά αυτό το διάταγμα φοβούμαι, δεν θα λύσει το πρόβλημα διότι από το 1986 και μετά, ούτε ένας Υπουργός Παιδείας-γι αυτό στους ζώντες θα έπρεπε να το στείλετε για να το δουν- συνέπραξαν στην εικόνα αυτή, σπέρνοντας σε πόλεις και κωμοπόλεις τμήματα πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Αλλά, μια τέτοια κατάσταση όπως η κατάσταση της οικονομίας μας και του κράτους μας όπως έφτασε να λειτουργεί, δυστυχώς δεν αντιμετωπίζεται όσο και να το θέλουμε με ένα διάταγμα δεν γίνεται.
Ε.Η γνώμη μου είναι, να μην κάνετε το λάθος, θεωρώντας ότι το πήγαμε και στην Βουλή, συζητήθηκε στην αρμόδια Επιτροπή, πήραν μέρος μάλιστα και άλλοι Βουλευτές στην συζήτηση, άρα είμαστε εντάξει. Όσοι στο παρελθόν-και μιλάω εκ πείρας για λάθη δικά μου-σκεφτόμαστε έτσι, αντί να τρώμε όπως λέω καμιά δεκαριά προσχέδια και συνέχεια μέχρι να καταλήγουμε κάπου που τελικά ο πυρήνας μόνο θα είναι η άποψη η δική σας, όλα τα άλλα θα είναι άλλες απόψεις που θα έχετε ενσωματώσει.
Ζ. Δυστυχώς, πέρασα το ένα λεπτό, το ελάττωμα μου το γνωρίζουν και οι νέοι συνάδελφοι, αλλά πάντοτε με διάθεση ειλικρινή τοποθετούμε. Και σας λέω ότι περιπέτεια είναι αυτή, η οποία πρέπει να αποφευχθεί και μπορείτε. Παίρνοντας αυτή τη βασική αρχή των περιφερειών, να δείτε σε μια περιφέρεια τι υπάρχει; Να το συζητήσετε όχι μόνο με εμάς τους Βουλευτές. Και μέσα από το μερικό, που τοποθετούμεθα πολλές φορές, βγαίνει το συνολικό να μην αδικούμε αυτούς αν μιλάμε και λέμε, ας πούμε στην Λευκάδα που εγώ ως Υπουργός δεν έκανα κανένα τμήμα, τώρα όμως έχουν ήδη δύο τμήματα.
Η.Θέλω να πω, ότι δεν είναι κάτι κύριε Υπουργέ παρόλη την καλή διάθεση και την φιλοδοξία που έχετε ότι μπορείτε να το λύσετε δια την υπογραφή ενός διατάγματος.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου