Αδέσμευτη και αντικειμενική ενημέρωση. Το μόνο blog με αποκλειστικά φοιτητικό περιέχομενο... Μαχητικό και πάντα αποκαλυπτικό.

Βίντεο Τμήματος Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας

Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2013 0 σχόλια



Ημερομηνία: 9/2/2013
Συγγραφέας: Φοιτητική Ενημέρωση

Διαμαρτυρία φοιτητών του Τμήματος Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας Καστοριάς, για το Σχέδιο «Αθηνά».
Εδώ και μερικές ημέρες έχουμε έρθει αντιμέτωποι με το νέο νομοσχέδιο, γνωστό και ως Καλλικράτης της Παιδείας.
Ένα σχέδιο της κυβέρνησης που έχει στόχο να "συμμαζέψει" την ανώτατη εκπαίδευση, κάνει άνω κάτω τις ζωές μας.
Σπουδάζουμε Δημόσιες Σχέσεις και Επικοινωνία επειδή το επιλέξαμε. Αυτή την επιλογή μας την έδωσαν αυτοί οι οποίοι τώρα την παίρνουν πίσω.
Πρέπει οι κυβερνώντες να καταλάβουν επιτέλους πως είμαστε φοιτητές με όνειρα και στόχους. Δεν μπορούν να μας στερούν όλα αυτά για τα οποία κοπιάσαμε και εμείς και οι γονείς μας.
Θέλουν να καταργήσουν τον τίτλο σπουδών μας, θέλουν να καταργήσουν τις Δημόσιες Σχέσεις στην Ελλάδα!

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ


ΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΜΑΣ: ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΑ
ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΘΗΝΑ!!!
ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!!!!!!!!!
Ομάδα φοιτητών του τμήματος
Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας

Αντίθετο το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στο σχέδιο "Αθηνά"

0 σχόλια

Ημερομηνία: 9/2/2013
Συγγραφέας: Φοιτητική Ενημέρωση 

panepistimio-dytikhs-makedonias.jpg
Την έντονη αντίθεσή του στο σχέδιο Αθηνά εκφράζει το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σημειώνεται πως με το συγκεκριμένο σχέδιο, προβλέπεται η απορρόφηση του τμήματος Βαλκανικών Σπουδών Φλώρινας από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (μεταφορά του στη Θεσσαλονίκη) και η κατάργηση του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, με διαμοιρασμό των εναπομεινάντων τμημάτων του μεταξύ του Αριστοτελείου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης και Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Από την πλευρά του, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας απέστειλε ψήφισμα στον υπουργό Παιδείας, κ. Αρβανιτόπουλο,  τονίζοντας τα εξής:
"ΨΗΦΙΣΜΑ
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ
Την Πέμπτη, 31/01/2013, παρουσιάσατε σε συνέντευξη τύπου το Σχέδιο «Αθηνά», για την Ανασυγκρότηση του Χάρτη των Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης της Χώρας, στο οποίο προβλέπεται η απορρόφηση του τμήματος Βαλκανικών Σπουδών Φλώρινας από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (μεταφορά του στη Θεσσαλονίκη) και η κατάργηση του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, με διαμοιρασμό των εναπομεινάντων τμημάτων του μεταξύ του Αριστοτελείου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης και Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Αδυνατώντας να κατανοήσουμε το στρατηγικό αυτό σχεδιασμό, τεκμηρίωση του οποίου δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα, επιτρέψτε μας να αναρωτηθούμε:
•    Γιατί ενώ συχνά σε δημόσιες τοποθετήσεις σας και συνεντεύξεις σε ΜΜΕ δηλώνατε πως το σχέδιο «Αθηνά» ... θα ισχυροποιήσει τα ανώτατα ιδρύματα συμβάλλοντας στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας... προχωράτε τελικά στην κατάργηση τριών ΑΕΙ, ανάμεσα σε αυτά και του Πανεπιστήμιου Δυτικής Μακεδονίας;
•    Γιατί ενώ στην παρουσίαση του σχεδίου αναφέρετε ... Συγχωνεύουμε τα Ιδρύματα, που διοικούνται από Διοικούσες Επιτροπές και έχουν λιγότερα από τέσσερα Τμήματα ... προχωράτε στην κατάργηση του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, στο οποίο λειτουργούν έξι (6) τμήματα; Στο Πανεπιστήμιο έχει εγκριθεί και 7ο τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών με έδρα την Καστοριά (ΦΕΚ 13/9-2-2010), του οποίου η λειτουργία ανεστάλη εν τη γενέσει του χωρίς επαρκή τεκμηρίωση.
•    Γιατί ενώ στην παρουσίαση του σχεδίου αναφέρετε ... Συγχωνεύουμε Ιδρύματα που λειτουργούν εντός της ίδιας Περιφέρειας και βρίσκονται σε πόλεις με μικρή χιλιομετρική απόσταση, προκειμένου να κάνουμε αυτή τη χωρική αναδιάταξη και να δημιουργήσουμε ένα Ίδρυμα ανά Περιφέρεια ... οι Περιφέρειες Δυτικής Μακεδονίας και Στερεάς Ελλάδας είναι οι μοναδικές στις οποίες δε θα υφίστανται Πανεπιστήμια (καταργούνται), αντίθετα με άλλες περιφέρειες όπου λειτουργούν και παραπάνω από ένα ΑΕΙ;
•    Γιατί ενώ τα τμήματα του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας δεν έχουν χαρακτηρισθεί ως μη βιώσιμα, σύμφωνα με το σχέδιο που παρουσιάστηκε, προχωράτε στην αδικαιολόγητη κατάργηση του Πανεπιστημίου;
•    Γιατί στις διάφορες εκδόσεις (έχουμε ήδη φτάσει στην 4η) του σχεδίου «Αθηνά» αποτυπώνονται λανθασμένες πληροφορίες σχετικά με τη δομή και δυναμικότητα του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας; Αρχικά παρουσιάζονταν μόνο με δύο τμήματα και μηδέν μέλη ΔΕΠ, αντί τριών που είναι το ορθό για το Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών και, μόνο στην 4η έκδοση, με όλα τα τμήματα (7), χωρίς όμως να έχει διορθωθεί ο αριθμός των μελών ΔΕΠ του τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών.
•    Γιατί καταργείτε ένα Περιφερειακό ίδρυμα με κτιριακές υποδομές 27.665τμ2 (Πίνακας 2), εκ των οποίων τα 22.000τμ2 αφορούν ιδιόκτητα και δωρεάν παραχωρημένα κτίρια και παράλληλα έχουμε τη φυσική μεταφορά του τμήματος Βαλκανικών Σπουδών στη Θεσσαλονίκη, τη στιγμή που η ΑΔΙΠ παρατηρεί έλλειψη κτηριακών υποδομών στα Α.Ε.Ι. των δύο μεγάλων αστικών κέντρων (Έκθεση για την Ποιότητα της Ανώτατης Εκπαίδευσης 2010-2011); Ενδεικτικά αναφέρουμε πως ο λόγος διαθέσιμων τμ2 προς φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας είναι 1/11,92 και στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας 1/7,84.
•    Γιατί καταργείτε ένα Περιφερειακό ίδρυμα μεσαίου μεγέθους, αναλογικά με τον αριθμό των φοιτητών; Σύμφωνα με τα απογραφικά στοιχεία του έτους 2012 στο ίδρυμα φοιτούν 3.448 προπτυχιακοί, 622 μεταπτυχιακοί και 139 υποψήφιοι διδάκτορες (Γράφημα 1 & Πίνακας 1).
•    Γιατί καταργείτε ένα Περιφερειακό ίδρυμα με το χαμηλότερο (2.321,81€) μέσο ετήσιο κόστος ανά φοιτητή (Γράφημα 2); Θεωρούμε ότι το Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδας, στο οποίο κανένα τμήμα του δεν έχει ολοκληρώσει κύκλο σπουδών, καθώς και το Στερεάς Ελλάδας, με δύο μόνο τμήματα, δεν αποτελούν συγκρίσιμο μέγεθος για την εξαγωγή ορθών συμπερασμάτων. Επισημαίνουμε πως με τα απογραφικά στοιχεία του έτους 2012 το παραπάνω κόστος συρρικνώνεται ακόμα περισσότερο (1.802,00€).
•    Γιατί καταργείτε ένα Περιφερειακό ίδρυμα με το χαμηλότερο μέσο ετήσιο κόστος ανάμεσα στα ιδρύματα με έξι τμήματα (Γράφημα 3); Συγκριτικά το μέσο ετήσιο κόστος του ΠΔΜ είναι χαμηλότερο και από Πανεπιστήμια των αστικών κέντρων με μικρότερο αριθμό τμημάτων και φοιτητών. Επισημαίνουμε ότι ένα μεγάλο μέρος των ανελαστικών δαπανών του ΠΔΜ αφορά τις ανάγκες θέρμανσης των κτηρίων στη Φλώρινα και την ενοικίαση υποδομών στην Κοζάνη. Ήδη, με το εν εξελίξει έργο της τηλεθέρμανσης στην πόλη της Φλώρινας, το αντίστοιχο ποσό θα μειωθεί σημαντικά. Επίσης, υπάρχει ήδη δεσμευμένο ποσό από το ΕΣΠΑ, στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, για την ανέγερση κτηρίων στην πόλη της Κοζάνης, μηδενίζοντας το κόστος των ενοικίων. Κατά συνέπεια, σε βάθος τριετίας ο ανελαστικές δαπάνες του ΠΔΜ θα μειωθούν κατά περίπου 40%.
•    Γιατί καταργείτε ένα Περιφερειακό ίδρυμα με αξιόλογη ερευνητική παρουσία (Πίνακας 3); Ενδεικτικά αναφέρουμε πως η εισροή κεφαλαίων προς το ίδρυμα από ευρωπαϊκά και συγχρηματοδοτούμενα ερευνητικά προγράμματα είναι αισθητά υψηλότερη ανά μέλος ΔΕΠ σε σχέση με άλλα ιδρύματα (ΑΠΘ 1/22.343, ΠΔΜ 1/32.547). Αντίστοιχη αναλογία υπάρχει και στο λόγο τακτικού προϋπολογισμού προς εισροές από ερευνητικά και συγχρηματοδοτούμενα ερευνητικά προγράμματα (ΑΠΘ 31,73%, ΠΔΜ 41,98% του τακτικού προϋπολογισμού). Επίσης το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας είναι το μόνο που εφαρμόζει τις καινοτόμες διατάξεις του Ν.4009/2011, με την προκήρυξη 3 εδρών χρηματοδοτούμενων από ιδιωτικούς/κοινωνικούς φορείς.
•    Γιατί καταργείτε ένα Περιφερειακό ίδρυμα που παρουσιάζει (Πίνακας 5) το χαμηλότερο κόστος παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους φοιτητές (1 διοικητικός/78,5 φοιτητές) και ένα από τα χαμηλότερα κόστη εκπαιδευτικής διαδικασίας ανά φοιτητή (1 καθηγητής/31,9 φοιτητές).

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ
Μετά την παρουσίαση του σχεδίου «Αθηνά» δηλώσατε στα ΜΜΕ «...Θα ακούσουμε όλους τους φορείς και όπου διαπιστωθεί αστοχία στο ΣΧΕΔΙΟ ΑΘΗΝΑ θα τη διορθώσουμε...».
Ελπίζουμε ότι με βάση το συγκεκριμένο κείμενο τεκμηρίωσης, το οποίο αναδεικνύει την ανάγκη διόρθωσης μιας καταφανούς αστοχίας του σχεδίου, θα προχωρήσετε στη διατήρηση και ισχυροποίηση του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, καθιστώντας το μοχλό περιφερειακής ανάπτυξης.

Η πρόεδρος του ΕΣΔΕΠ του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Άννα Σπύρτου
Ο πρόεδρος του συλλόγου Διοικητικών Υπαλλήλων Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Χρήστος Κωνσταντινίδης"



Προτάσεις
Παράλληλα, στο πλαίσιο της διαβούλευσης που αναπτύσσεται για την υποβολή του τελικού κειμένου του στρατηγικού σχεδιασμού στο αρμόδιο Υπουργείο, το Πανεπιστήμιο Δυτική Μακεδονίας επισημαίνει πως «ότι θα πρέπει να δοθεί έμφαση στο συνδυασμό της καινοτομίας με την προοπτική», και υπό το πρίσμα αυτό, προτείνει τα παρακάτω:
Φλώρινα: Πόλος των Ανθρωπιστικών Σπουδών και του Πολιτισμού
Ι. Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (ΤΕΕΤ)
Το  Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (ΤΕΕΤ) για να έχει καινοτόμο προοπτική οφείλει να επενδύσει σε Εφαρμοσμένους Τομείς Εικαστικών Τεχνών σε ειδικότητες όπως η Κεραμική, τα Πολυμέσα, το Κόσμημα. Οι ειδικότητες αυτές έχουν άμεση σύνδεση με την οικονομία και με τους λόγους ίδρυσης του ΤΕΕΤ. Με αυτό τον τρόπο θα απονείμει τα πρώτα τέτοια πτυχία στη Ελλάδα όταν όλες οι ευρωπαϊκές χώρες αλλά και οι χώρες του ΟΟΣΑ δίνουν αντίστοιχα πτυχία εδώ και δεκαετίες. Ταυτόχρονα η ενίσχυση του άλλου πόλου του Τμήματος, των Εικαστικών Τεχνών, θα προσδώσει στο Τμήμα την πολιτιστική εκείνη διάσταση που είναι απαραίτητη για την περαιτέρω εδραίωση της ήδη ισχυρής καλλιτεχνικής ταυτότητας που έχει αποκτήσει.
Το ΤΕΕΤ Φλώρινας είναι το μοναδικό Τμήμα αυτής της ειδικότητας στην Ελλάδα που λειτουργεί δική της Σχολή δια Βίου Μάθησης, που έχει σχεδιασμό για Πανελλήνια διάχυση. Τμήματα της Σχολής δια Βίου Μάθησης λειτουργούν στην Φλώρινα, την Πτολεμαΐδα και σε λίγο στην Αθήνα.

ΙΙ. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Τα  δύο Τμήματα της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας, τα οποία αποτέλεσαν τον πυρήνα της δημιουργίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, συνεχίζουν επάξια την ισχυρή παράδοση της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών στη Μακεδονία και με ισχυρό όπλο τις εκπαιδευτικές καινοτομίες, τη συστηματική Πρακτική Άσκηση (τυπική και διευρυμένη) και τα οργανωμένα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών διακρίνονται πανελλαδικώς για την ποιότητα του εκπαιδευτικού προσωπικού που παράγουν. Πρόσφατα έκαναν προτάσεις για την αναδιάρθρωση των προγραμμάτων σπουδών (ΠΣ). Σε αυτά τα νέα ΠΣ συμπεριλήφθηκαν προτάσεις για την ανάπτυξη της πρακτικής άσκησης σύμφωνα με τις ανάγκες και τις επιλογές του κάθε Τμήματος. Αυτές οι προτάσεις θα πρέπει να γίνουν αποδεκτές και σεβαστές, ενώ παράλληλα θα πρέπει να ενισχυθούν οι καινοτόμες δράσεις τους,
ΙΙΙ. Τμήμα Βαλκανικών Σπουδών
Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας είναι η πνευματική πύλη της Ελλάδας στα Βαλκάνια (Αλβανία, ΠΓΔΜ, Βουλγαρία). Καθηγητές του Τμήματος Βαλκανικών Σπουδών καθώς και της Παιδαγωγικής Σχολής μπορούν να αποτελέσουν τον «πυρήνα» για τη διδασκαλία των γλωσσών και του πολιτισμού των Βαλκανίων. Με κεντρική ιδέα «διδάσκουμε ελληνικά στους λαούς των Βαλκανίων, διδάσκουμε τις γλώσσες των Βαλκανίων στους Έλληνες», εκτιμούμε ότι -το ήδη ιδρυμένο στο Πανεπιστήμιό μας- «Σχολείο της Ελληνικής και των Βαλκανικών Γλωσσών» μπορεί να εξελιχτεί σε Σχολή Διά Βίου Μάθησης «Βαλκανικών Γλωσσών και Πολιτισμού» και να αποτελέσει έναν δυνατό και διακριτό πόλο του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στην περιοχή της Φλώρινας.
Κοζάνη: Πόλος της Ενεργειακής Πολυτεχνικής Σχολής
Θεωρούμε πρώτη προτεραιότητα για την ανάπτυξη του ΠΔΜ στην Κοζάνη να σχεδιαστεί και να δρομολογηθεί η εξέλιξη του Τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών σε Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών.
Τα δύο υπάρχοντα τμήματα θα πρέπει να αποτελέσουν τον πυρήνα μιας στοχευόμενης Ενεργειακής Πολυτεχνικής Σχολής υψηλών προδιαγραφών συμβάλλοντας καθοριστικά προς την κατεύθυνση της περιοχής της Δυτικής Μακεδονίας ως ενεργειακό κέντρο της χώρας.

ΣΥΡΙΖΑ: Να αποσύρει ο υπουργός Παιδείας το σχέδιο "Αθηνά".

0 σχόλια

Ημερομηνία:9/2/2013
Συγγραφέας: left.gr-alterthess.gr


syriza_logo.jpg
Επίκαιρη επερώτηση σχετικά με το σχέδιο «Αθηνά» για την αναδιάρθρωση για την Ανώτατη Εκπαίδευση κατέθεσε χθες ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ.
Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, "Η θεσμική αυτή κίνηση πραγματοποιήθηκε αναγνωρίζοντας παράλληλα την ευθύνη των προηγούμενων κυβερνήσεων που ίδρυσαν, χωρίς ακαδημαϊκά, επιστημονικά, αναπτυξιακά και κοινωνικά κριτήρια, Τμήματα και Σχολές Πανεπιστημίων και ΤΕΙ σε διάφορες πόλεις της πατρίδας μας. Στην πρακτική αυτή οι δυνάμεις της ριζοσπαστικής Αριστεράς αντιτάχθηκαν εδώ και χρόνια και κατήγγειλαν τις πελατειακές και ρουσφετολογικές μεθοδεύσεις που παραπλανούσαν τις τοπικές κοινωνίες,  με την εξαγγελία ή ίδρυση Τμημάτων χωρίς μέριμνα για την αναγκαία στήριξη σε υποδομές και προσωπικό.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ υπερασπίζεται την αναβάθμιση της δημόσια και δωρεάν Ανώτατης Εκπαίδευσης η οποία βάλλεται βάναυσα από τις μνημονικές πολιτικές. Αντιθέτως το σχέδιο «Αθηνά» αναγκάζει τα δημόσια Πανεπιστήμια και ΤΕΙ να λειτουργήσουν ως ο «δούρειος ίππος» για την ανάπτυξη των ιδιωτικών πανεπιστημίων που θα απομυζούν όσες ελληνικές οικογένειες αντέχουν ακόμα να σπουδάσουν τα παιδιά τους έναντι οιουδήποτε τιμήματος".
"Χρησιμοποιώντας προσχηματικά κριτήρια, για τα οποία δεν υπάρχει επιστημονική τεκμηρίωση, επιφέρει σημαντικές χωροταξικές αλλαγές στον ακαδημαϊκό Εθνικό χάρτη με σκοπό δήθεν τον εξορθολογισμό του. Με αυτές τις χωροταξικές αλλαγές όχι μόνο δεν αξιοποιούνται οι υφιστάμενες κτιριακές και υλικοτεχνικές υποδομές, αλλά εγκαταλείπονται για να αξιοποιηθούν ίσως μέσω ΤΑΙΠΕΔ ή ως μελλοντικά ιδιωτικά πανεπιστήμια. Το Σχέδιο «Αθηνά» εναρμονίζεται με τις κατευθυντήριες γραμμές του ΟΑΣΑ που περιλαμβάνονται στη μελέτη “Strong Performers and Successful Reformers in Education: Education Policy Advice for Greece” του 2011. Πιο συγκεκριμένα, προτείνονται: Συγχωνεύσεις ή καταργήσεις Τμημάτων με χαμηλούς δείκτες εγγραφών και αποφοίτων, μείωση του αριθμού των εισακτέων και διαφοροποίηση των όρων εισαγωγής σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, αλλαγή της λειτουργίας των ΤΕΙ σε κέντρα δια βίου μάθησης και κατάρτισης με τοπικά και περιφερειακά χαρακτηριστικά και χρηματοδότηση των Ιδρυμάτων με κριτήρια αποτελεσματικότητας. Το Σχέδιο «Αθηνά» δηλαδή προάγει το νεοφιλελεύθερο αναπτυξιακό μοντέλο που επιβάλλεται στην Ελλάδα των Μνημονίων (διακομιστικό κέντρο, Τουρισμός, Λιανεμπόριο κτλ) που σημαίνει ζήτηση κυρίως μεσαίου επιπέδου επαγγελμάτων και μείωση των πανεπιστημιακών αποφοίτων. Ως εκ τούτου, το ιδεολόγημα της αριστείας που χρησιμοποιεί, αφορά ένα πολύ μικρό αριθμό αποφοίτων εκ των πραγμάτων", αναφέρει στη συνέχεια ο ΣΥΡΙΖΑ- ΕΚΜ.
"|Το σχέδιο δείχνει να αγνοεί την ύπαρξη των ερευνητικών κέντρων και ινστιτούτων στο κέντρο και την περιφέρεια, το σημαντικότατο έργο που επιτελούν, καθώς και την ανάγκη συνέργειάς τους με τα ακαδημαϊκά ιδρύματα. Επίσης επιφυλάσσει συρρίκνωση και περιθωριοποίηση στις ανθρωπιστικές και κοινωνικές σπουδές. Το σχέδιο στοχεύει στην αλλοίωση των ακαδημαϊκών χαρακτηριστικών της Ανώτατης Εκπαίδευσης, στη συρρίκνωσή της, ενώ πριμοδοτεί ευθέως τα κολέγια (ιδιωτικά πανεπιστήμια) και μάλιστα εντός των ΑΕΙ, αφού το αντισυνταγματικό άρθρο 30 του ν.4111/2013 επιτρέπει στα δημόσια Πανεπιστήμια και ΤΕΙ να ιδρύουν ιδιωτικά ΙΕΚ, ΚΕΚ και κολέγια, συρρικνώνοντας τη δημόσια εκπαίδευση και δημιουργώντας χώρο για την ιδιωτική", επισημαίνεται.
Παράλληλα, ο ΣΥΡΙΖΑ –ΕΚΜ καλεί τον Υπουργό Παιδείας να μην προχωρήσει στην έκδοση των Προεδρικών Διαταγμάτων που αφορούν στις μεταβολές, να αποσύρει το σχέδιο «ΑΘΗΝΑ» και να προβεί, όπως αναφέρεται, στον αναγκαίο και όχι προσχηματικό διάλογο για την αναβάθμιση και τον εξορθολογισμό της ανώτατης εκπαίδευσης με ακαδημαϊκά, κοινωνικά και επιστημονικά κριτήρια στην κατεύθυνση της περιφερειακής αποκέντρωσης αλλά και της διατήρησης του ακαδημαϊκού χαρακτήρα των ιδρυμάτων. "Αυτό απαιτεί τη συνέργεια της ακαδημαϊκής κοινότητας και τη διαβούλευση με τους φορείς με τις τοπικές κοινωνίες. Είναι ευνόητο ότι η διαδικασία αυτή απαιτεί ικανό χρονικό διάστημα, οφείλει να γίνει εις βάθος, και να αναγνωρίζει την υπάρχουσα πραγματικότητα. Προς τούτο απαιτείται σταδιακή εφαρμογή και πρόβλεψη μεταβατικών σταδίων. Σε κάθε περίπτωση να εξασφαλίζονται τα αναγκαία  κονδύλια για το αναγκαίο προσωπικό, υποδομές, να διασφαλίζονται τα ενιαία πτυχία και τα επαγγελματικά δικαιώματα, καθώς και τα δικαιώματα των σπουδαστών, του ΔΕΠ και όλων των εργαζομένων στα ΑΕΙ", τονίζεται.
Τέλος, ο ΣΥΡΙΖΑ –ΕΚΜ τονίζει οπως στηρίζει τις κινητοποιήσεις που αναπτύσσονται εντός και εκτός της ακαδημαϊκής κοινότητας και καλεί σε συμμετοχή και διάλογο όλη την κοινωνία για την απόκρουση του σχεδίου «ΑΘΗΝΑ» και την αναβάθμιση της Ανώτατης Εκπαίδευσης

Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ στο πλευρό των σπουδαστών των ΤΕΙ.

0 σχόλια

Ημερομηνία: 9/2/2013
Συγγραφέας: Φοιτητική Ενημέρωση 

antarsia.jpg

Tη συμπαράταξη της με το κίνημα που ξεκινά να συγκροτείται σ’ όλη την εκπαίδευση δηλώνει με ανακοίνωση της η ΑΝΤΑΡΣΥΑ. 

Οι σπουδαστές των ΤΕΙ έχουν κάθε λόγο να βγαίνουν στο δρόμο: η τρικομματική κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ καταργεί τμήματα των οποίων οι απόφοιτοι μένουν με απαξιωμένα πτυχία, το δικαίωμα στη μόρφωση περιορίζεται σημαντικά, ενώ εντείνονται οι ταξικοί φραγμοί. Υλοποιούνται έτσι οι σχεδιασμοί της ΕΕ, αλλά και η "στρατηγική της Μπολόνια"


ΠΑΣΟΚ Θεσσαλονίκη: Αλλαγές στο Σχέδιο "Αθηνά"

0 σχόλια

Ημερομηνία: 9/2/2013
Συγγραφέας: alterthess.gr


pasok-logo.jpg

Αντιπροσωπεία του ΠΑΣΟΚ Θεσσαλονίκης με τον Γραμματέα  ΝΟΕΣ  Χρόνη Μακρίδη πραγματοποίησε συνάντηση με την Διοίκηση του Αλεξάνδρειου ΑΤΕΙΘ με θέμα συζήτησης το σχέδιο «ΑΘΗΝΑ» που τέθηκε προς διαβούλευση από το Υπουργείο Παιδείας. 
 
Η θέση που εξέφρασε η αντιπροσωπεία του ΠΑΣΟΚ είναι ότι υφίσταται ανάγκη αναδιάρθρωσης του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας και πως αυτή η αναδιάρθρωση πρέπει να βασίζεται  και να εντάσσεται σ’ ένα συνολικό στρατηγικό σχεδιασμό για την Ανώτατη εκπαίδευση (ΑΕΙ- ΑΤΕΙ) και σε συνδυασμό με τις αναπτυξιακές προτεραιότητες της χώρας. 
 
"Είναι προφανές ότι η συγχώνευση, κατάργηση και η μεταφορά των τμημάτων του Αλεξάνδρειου ΑΤΕΙΘ μόνο ως εξορθολογισμός δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Η συγκεκριμένη απόπειρα αναδιάρθρωσης δεν βασίζεται σε κανένα ορθολογικό, επιστημονικό, ακαδημαϊκό κριτήριο. Είναι σαφές ότι δεν υπηρετούνται κριτήρια, γενικές αρχές και δεν είναι προϊόν συναίνεσης των πολιτικών δυνάμεων που στηρίζουν την Κυβέρνηση. Υπηρετούνται δύο μέτρα και δύο σταθμά ανάλογα με την πόλη, το Ίδρυμα και τα γνωστικά αντικείμενα. Με «ειδικές μεταχειρίσεις» που δεν αιτιολογούνται με κανένα επιχείρημα" αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή του το ΠΑΣΟΚ Α' Θεσσαλονίκης. 
 
Τέλος καλεί το Υπουργείο Παιδείας και τον Υπουργό κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλο να ληφθούν υπόψη οι γενικές αρχές και τα κριτήρια που διακηρύσσονται, αλλά δεν τηρούνται, με το σχέδιο «ΑΘΗΝΑ» και να προβεί άμεσα στις απαραίτητε αλλαγές. 

Διοίκηση ΤΕΙ Θεσ/νίκης: «Εκπαιδευτική γενοκτονία»

0 σχόλια

Ημερομηνία: 9/2/2013
Συγγραφέας: alterthess.gr

img121.jpg
«Εκπαιδευτική γενοκτονία» χαρακτήρισε την κατάσταση που προκύπτει από το σχέδιο «Αθηνά» ο πρόεδρος του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, κ. Παύλος Καρακολτσίδης, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε σήμερα η Διοίκηση του Ιδρύματος.
Όπως επισημάνθηκε, αίτημα του ΑΤΕΙΘ αποτελεί να αποσύρει άμεσα ο υπουργός το σχέδιο Αθηνά. «Δεν κάνουμε πίσω πέρα από αυτό», διαμήνυσε ο κ. Καρακολτσίδης, προσθέτοντας πως σε διαφορετική περίπτωση, ο υπουργός θα πρέπει να αναλάβει την πολιτική ευθύνη του κατακερματισμού του Ιδρύματος.
Παράλληλα, ο κ. Καρακολτσίδης τόνισε πως το σχέδιο «Αθηνά» βασίστηκε σε πολιτικές σκοπιμότητες με ιδιοτελή κριτήρια. Κληθείς να κατονομάσει πρόσωπα, ο κ. Καρακολτσίδης παρέπεμψε σε βίντεο που κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο με δηλώσεις του προέδρου του ΤΕΙ Σερρών, κ. Δημήτρη Πασχαλούδη. Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος του ΤΕΙ Σερρών μιλώντας σε τοπικό κανάλι, έκανε λογο για "επιτυχία" της παραμονής της σχολής στις Σέρρες, τονίζοντας παράλληλα πως σε αυτήν την κατεύθυνση συνέβαλαν αρκετά τοπικοί παράγοντες όπως βουλευτές Σερρών της Νέας Δημοκρατίας, αλλά και των Ανεξάρτητων Ελλήνων. Παράλληλα, ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πασχαλούδης: «Πολύ μεγάλη ήταν η βοήθεια του Κωστή Καραμανλή. Του ζήτησα με προσωπικές επαφές και μας έκλεισε ραντεβού με υπηρεσιακούς παράγοντες το οποίο βοήθησε πάρα πολύ γιατί όταν πηγαίνεις συστημένος σε ακούν πολύ περισσότερο».


 
Παίρνοντας τον λόγο ο σημερινός αντιπρόεδρος και νέος Πρόεδρος του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, κ. Κωνσταντίνος Βαρσαμίδης, τόνισε πως το Ίδρυμα  «διαλύεται, καταργείται με μία μόνο υπουργική απόφαση», προσθέτοντας πως δεν έχει γίνει διάλογος για το συγκεκριμένο θέμα, αλλά επιβολή.
Όπως υπογράμμισε περιγράφοντας τη σημερινή κατάσταση που προκύπτει,  χιλιάδες φοιτητές και οι οικογένειές τους μένουν ανυπεράσπιστοι. Συμπληρώνοντας, ανέφερε πως οι φοιτητές έχουν κάνει μία επιλογή ζωής με βάση το γνωστικό αντικείμενο που τους ενδιαφέρει και τον τόπο σπουδών με βάση τα οικονομικά τους κριτήρια.

Όπως αποκάλυψε ο κ. Βαρσαμίδης, έχουν γίνει αποδέκτες πολλαπλών μηνυμάτων από φοιτητές, οι οποίοι θα διακόψουν τις σπουδές τους αν εφαρμοστεί το σχέδιο «Αθηνά».
Με την σειρά του ο κ. Βαρσαμίδης, επανέλαβε πως το συγκεκριμενο σχέδιο δημιουργήθηκε με βάση μιρκοκομματικές σκοπιμότητες και βασίζεται σε πολιτικά κριτήρια.
Όπως πρόσθεσε, μοναδικός στόχος θα έπρεπε να είναι η ακαδημαϊκή βελτίωση, η οποία δεν μπορεί να γίνει με όρους συναλλαγής. Αυτό που επιτυγχάνεται με βάση το νέο σχέδιο είναι απλά ένα «αλισβερίσι», όπως το χαρακτήρισε.
Στη συνέχεια, η διοίκηση του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης δήλωσε «αποφασισμένη» μέχρι την τελική επίλυση του θέματος.
Ως μόνη εφικτή πρόταση θεωρεί, όπως σημειώνεται και σε σχετικό υπόμνημα που έχει δημοσιοποιήσει,  την ομοσπονδοποίηση των τριών Ιδρυμάτων (ΤΕΙ Σερρών, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας, Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης) με αυτοτέλεια του κάθε Ιδρύματος και εσωτερική αναδιάρθρωση.
Παράλληλα, ο κ. Βαρσαμίδης δεσμεύτηκε πως σε περίπτωση που δεν αποσύρει ο υπουργός το σχέδιο Αθηνά, η διοίκηση του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης θα επιδιώξει -μέσα από προσφυγή στην κάλπη- τη δημιουργία ενός εσωτερικού κανονισμού που θα επιτρέπει στους φοιτητές και τους καθηγητές να επιλέγουν οπυ θα σπουδάσουν και που θα εργαστούν.
Πρόκειται για «τακτικισμό», παραδέχτηκε, τονίζοντας ωστόσο πως απέναντι σε πολιτικά κριτήρια, μόνο πολιτική απάντηση μπορεί να δοθεί. «Τα κριτήρια θα έπρεπε να είναι ακαδημαϊκά», υπογράμμισε.
«Ας πρυτανεύσει η λογική», κατέληξε ο κ. Βαρσαμίδης, ενώ όπως συμπλήρωσε: «Δεν συναλλασόμεθα, δεν παζαρεύουμε τη ζωή κανενός».
Στη συνέντευξη Τύπου παραβρέθηκαν και γονείς φοιτητών του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης. Ως κεραυνό εν αιθρία χαρακτήρισε την απόφαση του σχεδίου Αθηνά, η Ελένη Μπαρτζούμα, γεωπόνος και μητέρα πρωτοετούς φοιτητή του Τμήματος Φυτικής Παραγωγής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης. Όπως επισήμανε, οι φοιτητές επέλεξαν να σπουδάσουν σε συγκεκριμένα τμήματα με βάση το αντικείμενο σπουδών αλλά και τον τόπο σπουδών με βάση οικονομικά κριτήρια «Θα αντιδράσουμε σθεναρά», διαμήνυσε, προσθέτοντας «τα παιδιά μας δεν θα φύγουνε».
Τέλος, συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας, κ. Αρβανιτόπουλο αναμένεται να έχει αύριο ο πρόεδρος του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, κ. Καρακολτσίδης, ο οποίος όπως δήλωσε θα του θέσει το θέμα της αυτοτέλειας του Ιδρύματος.
Παράλληλα, φοιτητές του Ιδρύματος ετοιμάζουν κινητοποιήσεις με τη διανομή ενημερωτικού υλικού και συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας. Συγκεκριμένα, με βάση σχετική απόφαση που ελήφθη σήμερα μετά από ανοιχτή συνέλευση, αύριο μετά τις 11 το πρωί οι φοιτητές θα μοιράσουν ενημερωτικά φυλλάδια στην πλατεία Αριστοτέλους με σκοπό την ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας. Παράλληλα, τη Δευτέρα το μεσημέρι στη 1 θα συγκεντρωθούν στην πλατεία Αριστοτέλους και θα πραγματοποιήσουν πορεία προς το Δημαρχείο Θεσσαλονίκης, όπου θα προβούν σε παράσταση διαμαρτυρίας.

Πάτρα-Τώρα: Πορεία φοιτητών στους δρόμους του κέντρου.

0 σχόλια



Ημερομηνία: 9/2/2013
Συγγραφέας: patrastimes.gr


Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις του οι σπουδαστές του ΤΕΙ Πάτρας, αντιδρώντας στις αλλαγές που επιφέρει στο εκπαιδευτικό ίδρυμα το σχέδιο "Αθηνά".
Αυτή την ώρα πραγματοποιούν πορεία στο κέντρο της πόλης, ξεκινώντας από την πλατεία Γεωργίου Α΄, όπου νωρίτερα είχαν συγκεντρωθεί.
Εξάλλου, για αύριο το απόγευμα στις 6 μ.μ. έχει προγραμματισθεί νέα πορεία, που θα ξεκινήσει πάλι από την πλ. Γεωργίου.

Πάτρα: Την Δευτέρα η έκτακτη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για το σχέδιο "Αθηνά"

0 σχόλια


Πάτρα: Την Δευτέρα η έκτακτη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για το σχέδιο "Αθηνά"  Στις 4.30 το απόγευμα

Ημερομηνία:: 9/2/2013
Συγγραφέας: thebest.gr

Την Δευτέρα συγκαλείται η έκτακτη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας για το σχέδιο "Αθηνά". Ο Πρόεδρος του Σώματος Κώστας Καρπέτας έστειλε στα μέλη την ακόλουθη πρόσκληση:
Σας προσκαλούμε σε κατεπείγουσα  έκτακτη σύγκληση-συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας, την   Δευτέρα 11  Φεβρουαρίου  2013 και ώρα 16.30 στην Πάτρα, στην αίθουσα του πρώην Εργοστασίου «Λαδόπουλος» (Ακτή Δυμαίων 50), λόγω των ραγδαίων και αιφνιδιαστικών αλλαγών που επιφέρει το Σχέδιο «ΑΘΗΝΑ» στην Ανώτατη Εκπαίδευσημε το κατωτέρω θέμα :
ΘΕΜΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ
Συζήτηση, σχετικά με το Σχέδιο «ΑΘΗΝΑ» του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού και τις αλλαγές που επιφέρει στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

Σύλλογος πολυτέκνων Λάρισας: Για το κλείσιμο τμημάτων στο ΤΕΙ Λάρισας.

0 σχόλια



Ημερομηνία: 9/2/2013
Συγγραφέας: Φοιτητική Ενημέρωση.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ & ΠΕΡΙΧΩΡΩΝ

για το κλείσιμο τμημάτων του ΤΕΙ Λάρισας και όχι μόνο

Προς τον Υπουργό Παιδείας
κ.Αρβανιτόπουλο
 
 Κοινοποίηση
 Αρχηγούς Κομμάτων 
 Ημερήσιο Τύπο 
Για άλλη μια φορά γινόμαστε θεατές  μιας ανάλγητης πολιτικής εκ μέρους της (Συγ)κυβέρνησης που σκεπτόμενοι μόνο το οικονομικό όφελος  της χώρας (κάτω βέβαια υπό την πίεση της τρόικας που υποστηρίζουν) φέρνουν σε δεύτερη μοίρα ανατροπές οικογενειακών προϋπολογισμών.
Και το πρόβλημα φαίνεται εντονότερο όταν πρόκειται για πολύτεκνες οικογένειες οι οποίες το τελευταίο διάστημα έχουν αισθανθεί για τα καλά στο πετσί τους  την αναλγησία των πολιτικών.
Γιατί αυτή η βιασύνη κύριοι;
Θα μπορούσατε πέρυσι που οι μαθητές κλήθηκαν να καταθέσουν το Μηχανογραφικό τους δηλώνοντας τις αντίστοιχες σχολές να τους πείτε: ότι το τμήμα  Πληροφορικής του ΤΕΙ Λάρισας δεν θα υπάρχει στις λίστες γιατί επίκειται συγχώνευση του με αυτό της Λαμίας. Δύσκολο να το σκεφτείτε αυτό; Εξάλλου η ίδια πολιτική Διαμαντοπούλου συνεχίζεται.., παρότι άλλαξε Κυβέρνηση και παρά τα όσα μας λέγατε προεκλογικά!
 Αρκετές οικογένειες επέλεξαν τμήματα στον τόπο των συμφερόντων τους επειδή δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν στα οικονομικά δεδομένα και δεν άντεχαν τη φυγή των παιδιών τους μακριά. Πως τώρα εσείς έρχεστε και αλλάζετε τα δεδομένα και στέλνετε στην απόγνωση χιλιάδες νοικοκυριά; Μπορούσατε να μην συμπεριλάβετε στο μηχανογραφικό τη συγκεκριμένη σχολή, να μην την δηλώσουν φέτος αυτοί που θα λάβουν μέρος στις εξετάσεις του Μαΐου 2013,να συνεχίσει να λειτουργεί με τους ήδη υπάρχοντες των υπολοίπων εξαμήνων μέχρι να  αποφοιτήσουν και οι τελευταίοι. Έτσι σκέφτονται οι υγιείς άνθρωποι και όχι ανάλγητα αψηφώντας τους πάντες και τα πάντα.
Άλλες κοινωνικές ομάδες νοιάζονται για τον οικονομικό μαρασμό της πόλης. Εμείς νοιαζόμαστε για τα οικονομικά δεδομένα των νοικοκυριών μας που θα δεχτούμε ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΠΛΗΓΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ!!!
Μας πήρατε τις Μετεγγραφές των φοιτητών μας, με τη δικαιολογία ότι τα παιδιά μας προκαλούσαν συμφόρηση στις σχολές λόγω του πλήθους των(!!!) και τις δώσατε σε άλλες κοινωνικές ομάδες (ακόμη και σε φοροδιαφεύγοντες), καθώς και σε αθλητές για να είναι λέει κοντά στους χώρους άθλησης των! Καταργήσατε τους διορισμούς των πολυτέκνων εκπαιδευτικών, καταργήσατε επιδόματα παιδιών και κάνατε τα παιδιά μας τεκμήριο στην Εφορία.., διαλύετε τώρα τις σχολές των παιδιών μας και μας επιβαρύνετε τώρα με πρόσθετα έξοδα συντήρησης και άλλου σπιτιού (μη μας πείτε ότι θα ενισχύσετε οικονομικά αυτά τα παιδιά...  όπως με τα πολυτεκνικά επιδόματα;). Έλεος κύριοι, φτάνει πια ο εμπαιγμός!!
                          Για το Δ.Σ
Ο Πρόεδρος                                  Ο Γεν.Γραμματέας
Τσιόγιας Νικ.                                 Γκουντελάκης Παν.


--
Σύλλογος Πολυτέκνων Λαρίσης και Περιχώρων
http://syllogospolyteknonlarisas.blogspot.com/

Αιματηρές περικοπές στα δημόσια Πανεπιστήμια και κρατικές χρηματοδοτήσεις στα κολέγια.

0 σχόλια

Ημερομηνία: 9/2/2013
Συγγραφέας: Left.gr
 Eνώ γίνονται αιματηρές περικοπές στα δημόσια Πανεπιστήμια, χρηματοδοτούνται με δημόσιο χρήμα τα ιδιωτικά «Πανεπιστήμια» (Κολέγια)

Τη στιγμή που με εντολές της Τρόικα και στο όνομα των οικονομικών περικοπών διαλύεται η δημόσια ανώτατη εκπαίδευση, ο Επίτροπος της Ε.Ε. κ.Barnier, αποκαλύπτει στον Ν. Χουντή ότι, από τα μοναδικά κονδύλια που έχει σήμερα η Παιδεία, δηλαδή το ΕΣΠΑ της Δια Βίου Μάθησης, θα χρηματοδοτούνται και τα ιδιωτικά «πανεπιστήμια» (κολέγια) που λειτουργούν στην Ελλάδα με τη μέθοδο του «franchising”!!
Πιο συγκεκριμένα σε ερώτηση του ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ν.Χουντής αναφέρετο στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ Α΄ 229/19-11-2012) που υιοθέτησε η κυβερνητική πλειοψηφία και ιδιαίτερα στα άρθρα τα σχετικά με τους τίτλους σπουδών που χορηγούνται από ιδιωτικά ελληνικά κολέγια - παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων, τα οποία λειτουργούν με το σύστημα της δικαιόχρησης, και ζητούσε μεταξύ άλλων να πληροφορηθεί αν «οι πάροχοι εκπαίδευσης με το σύστημα της δικαιόχρησης δικαιούνται να συμμετέχουν επί ίσοις όροις στα προγράμματα ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων από το ΕΣΠΑ ή άλλα Ταμεία».
Στην απάντηση του ο κ. Βarnier επισημαίνει τα εξής:
«Οι πάροχοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με το σύστημα δικαιόχρησης μπορούν να έχουν πρόσβαση σε κονδύλια της ΕΕ στο πλαίσιο του προγράμματος για τη δια βίου μάθηση, εφόσον έχουν αναγνωριστεί ως ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από τις αρμόδιες αρχές της χώρας στην οποία βρίσκονται και τους έχει απονεμηθεί ο Πανεπιστημιακός Χάρτης Erasmus».
________________________
Η πλήρης ερώτηση και απάντηση στο Ν. Χουντή έχει ως εξής:
Ερώτηση: Τίτλοι σπουδών από παρόχους με το σύστημα της δικαιόχρησης
Με πράξη νομοθετικού περιεχομένου (ΦΕΚ Α' 229/19.11.2012), κατ' εφαρμογή του Μνημονίου που υιοθέτησε η ελληνική κυβέρνηση, θεσπίζεται ότι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών θα μπορούν εφεξής να χορηγούνται και από ιδιωτικά ελληνικά κολέγια, είτε συνεργάζονται με ευρωπαϊκά ΑΕΙ είτε με πανεπιστήμια εκτός ΕΕ. Στη δεύτερη περίπτωση, θα είναι αρκετό τα εν λόγω ιδρύματα να έχουν πιστοποίηση από ένα διεθνή οργανισμό πιστοποίησης. Δεδομένου ότι στην ίδια πράξη νομοθετικού περιεχομένου γίνεται επίκληση νεότερης οδηγίας του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την αναγνώριση πτυχίων κολεγίων συνεργαζόμενων με πανεπιστήμια χωρών εκτός ΕΕ, ερωτάται η Επιτροπή:
1. Ποιο είναι το νομοθετικό πλαίσιο που ορίζει τα σχετικά με το λεγόμενο «άνοιγμα της αγοράς υπηρεσιών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης» και ιδίως όσον αφορά τους παρόχους εκπαίδευσης με το σύστημα της δικαιόχρησης;
2. Στη νομοθεσία ποιών χωρών της ΕΕ δεν έχουν μέχρι σήμερα μεταφερθεί όλες οι οδηγίες που αναφέρονται στους παρόχους εκπαίδευσης με το σύστημα της δικαιόχρησης;
3. Τι προβλέπεται ως προς τον ανταγωνισμό της νέας «αγοράς» υπηρεσιών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που θα δημιουργηθεί; Οι πάροχοι εκπαίδευσης με το σύστημα της δικαιόχρησης δικαιούνται να συμμετέχουν επί ίσοις όροις στα προγράμματα ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων από το ΕΣΠΑ ή άλλα Ταμεία, ομοίως με τα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα; Πώς θα διασφαλιστεί ότι η χρηματοδότηση των δημόσιων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων από τον προϋπολογισμό των κρατών μελών δεν θα συνιστά διακριτική μεταχείριση που στρέφεται κατά των ιδιωτικών επιχειρήσεων;
Απάντηση:  
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρακολουθεί στενά τις πρόσφατες τροποποιήσεις της ελληνικής νομοθεσίας σχετικά με τα κολέγια και τα άλλα εκπαιδευτικά κέντρα και ιδιωτικά ιδρύματα επαγγελματικής κατάρτισης, οι οποίες επήλθαν με τον ν. 4093/2012 (ο οποίος εγκρίθηκε στις 12 Νοεμβρίου 2012). Με αυτόν επιδιώκεται η απλούστευση των διαδικασιών πιστοποίησης με την καθιέρωση γενικού πλαισίου το οποίο εφαρμόζεται στο σύνολο των παρόχων ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Δεν υπάρχει συγκεκριμένη οδηγία σε επίπεδο ΕΕ που να καλύπτει την αναγνώριση των πτυχίων τα οποία χορηγούνται από κολέγια συνεργαζόμενα με μη ευρωπαϊκά πανεπιστήμια. Το θέμα αυτό αντιμετωπίζεται έμμεσα από την οδηγία 2005/36/ΕΚ σχετικά με την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων, που εκδόθηκε στις 5 Σεπτεμβρίου 2005 και μεταφέρθηκε στο ελληνικό δίκαιο με το π.δ. αριθ. 38/2010. Η ως άνω οδηγία δεν ρυθμίζει τα τρία ζητήματα που τέθηκαν από το Αξιότιμο Μέλος του Κοινοβουλίου, δεδομένου ότι καλύπτει μόνο την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που αποκτώνται υπό καθεστώς δικαιόχρησης. Ωστόσο, δεν υπάρχει συγκεκριμένη οδηγία που να αφορά τους παρόχους εκπαίδευσης με το σύστημα δικαιόχρησης, την οποία θα όφειλε να εφαρμόσει η Ελλάδα. 
Η Επιτροπή έχει κινήσει διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας από το 2008 - η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη - σχετικά με κανονιστική ρύθμιση για τα κολέγια και εξετάζει ήδη το νέο νομοθετικό καθεστώς (νόμος 4093/2012 και τις σχετικές νομοθετικές πράξεις).
Οι πάροχοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με το σύστημα δικαιόχρησης μπορούν να έχουν πρόσβαση σε κονδύλια της ΕΕ στο πλαίσιο του προγράμματος για τη δια βίου μάθηση, εφόσον έχουν αναγνωριστεί ως ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από τις αρμόδιες αρχές της χώρας στην οποία βρίσκονται και τους έχει απονεμηθεί ο Πανεπιστημιακός Χάρτης Erasmus.

Το τμήμα Ηλεκτρονικής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και το σχέδιο Αθηνά.

0 σχόλια



Ημερομηνία: 9/2/2013
Συγγραφέας: Φοιτητική Ενημέρωση

Η περίπτωση του Τμήματος Ηλεκτρονικής του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης (ΑΤΕΙΘ), το οποίο μεταφέρεται από τη Θεσσαλονίκη στις Σέρρες, αποτελεί κραυγαλέα περίπτωση, με την οποία όχι μόνο αναιρείται όλη η λογική του σχεδίου ΑΘΗΝΑ, αλλά ακυρώνονται και βασικοί στρατηγικοί του στόχοι. Συγκεκριμένα:
1. Αλλαγή έδρας δίχως συγχώνευση.
Η μετεγκατάσταση λοιπόν του Τμήματος Ηλεκτρονικής στις Σέρρες, βρίσκεται εκτός της φιλοσοφίας του σχεδίου ΑΘΗΝΑ για «συγχωνεύσεις συγγενών (ως προς το γνωστικό αντικείμενο) τμημάτων».
2. Αναίτια σημαντικό κόστος μετεγκατάστασης και απαξίωση υφιστάμενης υλικοτεχνικής υποδομής: Στον αντίποδα της «οικονομίας κλίμακας» που επιζητεί η χώρα.
Η μεταφορά του Τμήματος Ηλεκτρονικής σε άλλη πόλη, θα σημάνει την απαξίωση πανάκριβων κτιριακών υποδομών και του μεγαλύτερου μέρους του υπάρχοντος υλικοτεχνικού εξοπλισμού. Από την μετεγκατάσταση στις Σέρρες δεν προκύπτει εφαρμογή «οικονομιών κλίμακας», απεναντίας για να παραμείνουν οι σπουδές στο ίδιο υψηλό επίπεδο, θα απαιτηθούν μεγάλες και χρονοβόρες επενδύσεις σε υλικοτεχνική υποδομή.
3. Δε δημιουργούνται Θύλακες Αριστείας - Διασπάται όμως μία κρίσιμη ακαδημαϊκή μάζα.
Η απομάκρυνση του Τμήματος Ηλεκτρονικής από το φυσικό του χώρο, του στερεί την ήδη ανεπτυγμένη κρίσιμη ακαδημαϊκή μάζα, ενώ του εκμηδενίζει τις δυνατότητες για δημιουργία «Θυλάκων Αριστείας», δηλαδή έρχεται σε αντίθεση με τους βασικούς στόχους του σχεδίου ΑΘΗΝΑ.
4. Αποσύνδεση από την παραγωγή – Δραματική συρρίκνωση επαγγελματικής απορρόφησης αποφοίτων.
Η απομάκρυνση του Τμήματος από τη Θεσσαλονίκη, θα δυσχεράνει τη δυνατότητα εκπαίδευσης αλλά και επαγγελματικής αποκατάστασης των φοιτητών, σε δημόσιες και ιδιωτικές εταιρίες προηγμένης τεχνολογίας, ενώ θα εκμηδενίσει την υφιστάμενη στενή «σύνδεση με την Αγορά Εργασίας» στη μεγαλύτερη βιομηχανική ζώνη της Βορείου Ελλάδος.
5. Το πλέον ιστορικό Τμήμα ΤΕΙ σε όλη τη χώρα - Αναπόσπαστο μέρος της ιστορίας της Θεσσαλονίκης.
Οι παραδοσιακά ισχυροί δεσμοί του Τμήματος Ηλεκτρονικής με την πόλη της Θεσσαλονίκης, καθώς και η υφιστάμενη πολυετής «σύνδεσή του με την Αγορά Εργασίας και την Επιχειρηματικότητα» της Θεσσαλονίκης, θα χαθούν με τη μετεγκατάστασή του σε άλλη πόλη.
Η αναίτια μετεγκατάσταση του Τμήματος Ηλεκτρονικής θα προκαλέσει επώδυνη οικονομική αιμορραγία στις οικογένειες των φοιτητών του, οι οποίοι προέρχονται κυρίως από τη μείζονα περιοχή της Θεσσαλονίκης και θα πρέπει τώρα να εγκατασταθούν σε άλλη πόλη.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:"Όχι στη διάλυση του ΤΕΙ"(φώτο)

Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2013 0 σχόλια

Ημερομηνία: 6/2/2013
Συγγραφέας: thesstoday.gr

VIDEO - ΦΩΤΟ: 11:30 Στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης κατέληξε η πορεία φοιτητών, εκπαιδευτικών και τεχνικού προσωπικού του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
11:00 Σε εξέλιξη αυτή την ώρα η πορεία σε κεντρικούς δρόμους της πόλης. Νωρίτερα φοιτητές, ο σύλλογος εκπαιδευτικού και ειδικού τεχνικού προσωπικού του ΤΕΙ πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πλ. Αριστοτέλους, αντιδρώντας στο σχέδιο "Αθηνά", σύμφωνα με το οποίο περισσότεροι από 12.000 χιλιάδες φοιτητές και 124 καθηγητές θα μεταφερθούν σε Σέρρες και Φλώρινα.
Από τα 25 τμήματα του Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης τα 10 θα φύγουν, οχτώ στις Σέρρες και δύο στη Φλώρινα.
Αυτή την ώρα βρίσκεται σε εξέλιξη πορεία στην οδό Τσιμισκή η οποία θα ανέβει από την οδό Βενιζέλου και θα καταλήξει στο ΥΜΑΘ.
τει πορεια1a

τει διαμαρτυρια1a

τει διαμαρτυρια2a
Γιώργος Παλλάτος : γραμματέας συλλόγου καθηγητών ΤΕΙ-Θ

«παγκόσμια πρωτοτυπία» οι συγχωνεύσεις τμημάτων στην Χίο.

Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2013 0 σχόλια



Ημερομηνία: 5/2/2013
Συγγραφέας: Φοιτητική Ενημέρωση- enet.gr

«παγκόσμια πρωτοτυπία» του υπουργείου Παιδείας να ενώσει Πολυτεχνικό Τμήμα 5ετούς φοίτησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου με Οικονομικό Τμήμα 4ετούς φοίτησης του ίδιου Ιδρύματος. Είναι το τμήμα Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης, της Χίου, που απορροφάται από το τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. Το νέο τμήμα που θα προκύψει θα είναι Διοίκησης Επιχειρήσεων και το μοναδικό με 5ετή διάρκεια σπουδών.
Για αδιανόητη απορρόφηση, μέσω συγχώνευσης δύο εντελώς διαφορετικών τμημάτων, κάνει λόγο το τμήμα Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης, ζητώντας από το υπουργείο Παιδείας να επανεξετάσει τη λανθασμένη επιλογή του. Το τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων της Χίου εντάσσεται στο πέμπτο πεδίο και οι υποψήφιοι εξετάζονται στην Οικονομία, ενώ το τμήμα Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης εντάσσεται στο τέταρτο πεδίο και οι υποψήφιοι εξετάζονται στη Φυσική και στα Μαθηματικά.