Αδέσμευτη και αντικειμενική ενημέρωση. Το μόνο blog με αποκλειστικά φοιτητικό περιέχομενο... Μαχητικό και πάντα αποκαλυπτικό.

NEA αναστολή λειτουργίας στις 17/9 για το Α-ΤΕΙ Θεσσαλονίκης

Τρίτη, 11 Σεπτεμβρίου 2012


Η διοίκηση του Α-ΤΕΙ Θεσσαλονίκης τάσσεται σθεναρά στο πλευρό των καθηγητών και των δίκαιων αιτημάτων τους για ένα αξιοπρεπές μισθολόγιο. Το μισθολόγιο των καθηγητών ΤΕΙ έχει παραμείνει στάσιμο από το 2004, σε αντίθεση με όλα τα υπόλοιπα Ειδικά Μισθολόγια, ενώ κατά τη διάρκεια της τελευταίας διετίας υπέστη και δραματικές μειώσεις. Θεωρούμε πως οποιαδήποτε περαιτέρω μείωση των μισθών των καθηγητών ΤΕΙ θα δυναμιτίσει κάθε ειλικρινή προσπάθεια για την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης, και θα στηρίξουμε με κάθε τρόπο τις δίκαιες και αγωνιώδεις διεκδικήσεις των καθηγητών ΤΕΙ για την αποτροπή της πλήρους υποβάθμισης και της εξαθλίωσης κάθε εκπαιδευτικής και ερευνητικής δραστηριότητας. Ως ένδειξη συμπαράστασης στα δίκαια αιτήματα των καθηγητών ΤΕΙ, η διοίκηση του ΑΤΕΙ-Θ ήδη ανέστειλε τη λειτουργία του ιδρύματος την Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2012 και θα προβεί σε νέα αναστολή της λειτουργίας του ΑΤΕΙΘ την Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2012, καθώς και σε νέες κλιμακούμενες ενέργειες έμπρακτης στήριξης του αγώνα τους, που ταυτόχρονα είναι και δικός της αγώνας.
Οι νέες μειώσεις των αποδοχών των καθηγητών των ΤΕΙ είναι άδικες και πέραν κάθε λογικής. Οδηγούν σε ένα αναξιοπρεπές επίπεδο αποδοχών που δεν αντιστοιχεί στο λειτούργημα και το έργο που με ευσυνειδησία επιτελούν στην ελληνική κοινωνία οι ακαδημαϊκοί δάσκαλοι των ΤΕΙ. Είναι αδιαμφισβήτητο ότι θα οδηγήσουν σε μια περαιτέρω υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας η οποία πλήττεται συνεχώς, είτε από περικοπές στο ανθρώπινο δυναμικό είτε από περικοπές στον εξοπλισμό και στις λειτουργικές δαπάνες των ιδρυμάτων αλλά ακόμη και στη φοιτητική μέριμνα. Έτσι, ο χώρος των ΤΕΙ γίνεται ολοένα και λιγότερο ελκυστικός για το τμήμα εκείνο της νεολαίας της χώρας μας που με τη βοήθεια των καθηγητών των ΤΕΙ θα έπρεπε να συνδεθεί άμεσα με τις παραγωγικές διαδικασίες, να αξιοποιήσει τον εφαρμοσμένο και τεχνολογικό χαρακτήρα των σπουδών του και να προωθήσει την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα, δράσεις που αποτελούν μονόδρομο για να βγει η χώρα από το αδιέξοδο.
Κάθετα αντίθετους μας βρίσκει και οποιαδήποτε διαφαινόμενη αύξηση του διδακτικού ωραρίου. Οι καθηγητές ΤΕΙ εργάζονται ήδη περισσότερο από τις αντίστοιχες βαθμίδες στο πανεπιστήμιο, ως προς τα διδακτικά τους καθήκοντα, σαν αντιστάθμισμα του μικρού αριθμού τους σε σχέση με τους πανεπιστημιακούς για σχεδόν τον ίδιο αριθμό φοιτητών, ενώ, ως ακαδημαϊκοί δάσκαλοι διεξάγουν ερευνητικό έργο για την προώθηση των γνώσεων και της τεχνολογίας και παράλληλα, έχουν ιδιαίτερα αυξημένα διοικητικά καθήκοντα, λόγω του περιορισμένου αριθμού διοικητικού προσωπικού που τα ιδρύματα διαθέτουν σε σχέση με τα πανεπιστήμια. Τα ακαδημαϊκά και επαγγελματικά προσόντα των καθηγητών ΤΕΙ είναι σημαντικά αυξημένα και εφάμιλλα με αυτά των πανεπιστημιακών, και κρίνονται συνεχώς με αντικειμενικές κρίσεις εκλεκτορικών σωμάτων. Οι συνεχιζόμενες μισθολογικές περικοπές καθιστούν το λειτούργημα του καθηγητή ΤΕΙ μη ελκυστικό, κινδυνεύοντας να εξισώσουν τις αποδοχές του με αυτές ανειδίκευτου προσωπικού π.χ. των ΔΕΚΟ και με αποτέλεσμα ορισμένοι άξιοι καθηγητές να οδηγούνται σε παραίτηση και φυγή στο εξωτερικό. Προφανώς κάτι τέτοιο έρχεται σε πλήρη αντίθεση με οποιαδήποτε έντιμη προσπάθεια ανάκαμψης από την κρίση στην οποία βρίσκεται η χώρα.
Η ομαλή λειτουργία των ΤΕΙ καθίσταται άκρως προβληματική κατά τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά. Αντιλαμβανόμαστε πλήρως την κρίσιμη δημοσιονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα, όμως θεωρούμε ότι οι οριζόντιες περικοπές αλλά και η μεταφορά τμήματος των περικοπών από άλλες κατηγορίες ειδικών μισθολογίων σε αυτή των καθηγητών ΤΕΙ είναι απαράδεκτες. Θεωρούμε δίκαια την εξίσωση των μισθών και του ωραρίου με αυτό των πανεπιστημιακών και πιστεύουμε πως πρέπει να διαμορφωθεί ένα ενιαίο ειδικό μισθολόγιο για όλους τους Λειτουργούς του Δημοσίου, με την ενσωμάτωση των επιδομάτων στο βασικό μισθό.
Ο ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΡΣΑΜΙΔΗΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου