Αδέσμευτη και αντικειμενική ενημέρωση. Το μόνο blog με αποκλειστικά φοιτητικό περιέχομενο... Μαχητικό και πάντα αποκαλυπτικό.

Χώρις προσωπικό κινδυνεύει να μείνει το ΠΤΔΕ Θεσσαλίας!

Σάββατο, 29 Σεπτεμβρίου 2012


Σε δεινή κατάσταση έχει περιέλθει το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, εξαιτίαςτων συνεχών περικοπών στις θέσεις των συμβασιούχων διδασκόντων. Μετά και την τελευταία διαφαινόμενη κατάργηση των πιστώσεων για συμβασιούχους διδάσκοντες βάσει του ΠΔ 407, με κίνδυνο σύντομα -πιθανόν από το επόμενο εξάμηνο- να καταστεί ανέφικτη η υλοποίηση του προγράμματος σπουδών, η Γενική Συνέλευση του Τμήματος απευθύνεται με επιστολή της στον πρύτανη και τους αντιπρυτάνεις του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Βάσω Σαμακοβλή
Η Γενική Συνέλευση με την επιστολή της δεν περιορίζεται μόνο σε ενημέρωση και διαμαρτυρία, αλλά ζητά από την αιρετή διοίκηση του ακαδημαϊκού ιδρύματος να υπερασπιστεί την ποιότητα του έργου που προσπαθεί το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης να επιτελέσει,διεκδικώντας σθεναρά για το τμήμα εκείνες τις συνθήκες λειτουργίας που είναι απαραίτητες για να κατορθώσουν, όπως επισημαίνουν, να προσφέρουν ξανά το επίπεδο σπουδών, το οποίο πρόσφεραν στο παρελθόν και ακόμη υψηλότερο.
Το ΠΤΔΕ, ένα από τα παλαιότερα τμήματα του πανεπιστημίου, αδυνατεί πλέον να προσφέρει το επίπεδο σπουδών, το οποίο παρείχε στους φοιτητές και τις φοιτήτριες του μόλις λιγοστά χρόνια πριν.
Τότε το τμήμα, χρησιμοποιώντας και τη χρηματοδότηση μέσω των ΕΠΕΑΕΚ, είχε κατορθώσει να δημιουργήσει ένα σύγχρονο πρόγραμμα σπουδών, δίνοντας έμφαση σε καινοτόμους μεθόδους διδασκαλίας(εργασίες σε ομάδες, χρήση Τ.Π.Ε) και στην πρακτική άσκηση που καλλιεργούσε εξαρχής.
Αραχνιάζει εξοπλισμένο εργαστήριο
Οι τέσσερις πρόσφατες συνταξιοδοτήσεις κατέβασαν τον αριθμό των διδασκόντων στο τμήμα σε 19. Επιπλέον, ακαδημαϊκός που εξελέγη την άνοιξη του 2010 δεν έχει διοριστεί ακόμη, με αποτέλεσμα η oμαδοσυνεργατική,πειραματική μέθοδος διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών, ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του τμήματος, να έχει διακοπεί και το πλούσια εξοπλισμένο εργαστήριο να... αραχνιάζει.
Την ίδια ώρα, πάγια το υπουργείο αγνοεί τον αριθμό των εισακτέων που προτείνει το τμήμα και είναι πολύ μικρότερος από αυτόν που τελικά υποχρεώνεται να δεχθεί.
Όλα αυτά έχουν διαμορφώσει τη σχέση μελών ΔΕΠ προς προπτυχιακούς φοιτητές σε μία από τις τρεις χειρότερες του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, σύμφωνα και με την εσωτερική έκθεση αξιολόγησης 2008-2011, επισημαίνουν προς τις πρυτανικές αρχές τα μέλη της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος.
Επιπροσθέτως ο μικρός αριθμός των αποσπασμένων εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης -χωρίς τους οποίους η πρακτική άσκηση δεν μπορεί να είναι ποιοτική- και η παντελής έλλειψη αποσπασμένων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι παλαιότερα προσέφεραν σημαντική διδακτική και εργαστηριακή υποστήριξη, έχουν δημιουργήσει μια πολύ προβληματική κατάσταση στο ΠΤΔΕ, το οποίο επιτυχώς προσφέρει και δύο μεταπτυχιακά προγράμματα (84 μεταπτυχιακοί φοιτητές) και διαθέτει 41 υποψήφιους διδάκτορες.
Ωστόσο οι φιλότιμες προσπάθειες που κατέβαλαν και καταβάλλουν οι διδάσκοντες και οι άλλοι εργαζόμενοι στο τμήμα δεν αρκούν πια για να διατηρηθεί το επίπεδο των σπουδών στο επίπεδο που παλαιότερα προσφέρονταν.
Οι τελευταίες αλλαγές που εγκρίθηκαν, με δεδομένη την κατάργηση των πιστώσεων για συμβασιούχους διδάσκοντες, και σε μία ύστατη προσπάθεια να υλοποιηθεί το πρόγραμμα σπουδών, δεν μπορεί παρά να χαρακτηριστούν υποβάθμιση του επιπέδου των σπουδών.
Η δυνατότητα δημιουργίας μικρότερων τμημάτων ή χάθηκε τελείως σε ορισμένα γνωστικά πεδία ή διατηρείται σε βάρος της προσφοράς περισσότερων εξειδικευμένων μαθημάτων, τονίζουν.
Μειώνεται ο αριθμός των εμπλεκόμενων διδασκόντων στην Πρακτική Άσκηση, η οποία επίσης ήταν από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του τμήματος.
Η δυνατότητα επιλογής μαθημάτων από άλλα τμήματα, γεγονός που εμπλουτίζει την εκπαιδευτική εμπειρία των φοιτητών, μετατράπηκε σε εμβαλωματική, αναγκαστική λύση ώστε οι φοιτητές να καλύψουν όπως-όπως τις διδακτικές μονάδες, οι οποίες αφορούν βασικά γνωστικά πεδία της εκπαίδευσής τους (στην ιστορία, την αισθητική αγωγή, την ψυχολογία το επόμενο εξάμηνο) και απαιτούνται για την απόκτηση πτυχίου.
Ταχυδρόμος, Πανθεσσαλική Εφημερίδα, live-pro.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου